Vlade raznih država i mnoge uspešne kompanije trebalo bi da više pažnje posvete ženama, jer su upravo one neiscrpan i neiskorišćen izvor ekonomskog rasta. Prema istraživanju, žene kontrolišu oko 20 biliona dolara ukupne potrošnje na globalnom nivou i donose, ili imaju uticaja, na 80 odsto odluka o kupovini u svetu. Kako potrošačka moć žena raste, one predstavljaju priliku za poboljšanje poslovanja kompanije, povećanje prodaje, smanjenje troškova i širenje tržišta. Kompanije moraju da razumeju potrebe žena i da pronaću način da najbolje odgovore njihovim potrošačkim potrebama. 80 osto žena smatra da marketinške kampanje ne prepoznaju njihove potrebe, a 50 procenata deli isto mišljenje kada je reč o marketingu u zdravstvu i marketingu prehrambenih proizvoda.
Vlade raznih država i mnoge uspešne kompanije trebalo bi da više pažnje posvete ženama, jer su upravo one neiscrpan i neiskorišćen izvor ekonomskog rasta.
Kako kažu u konsultantskoj kući Dilojt, prema istraživanju, žene kontrolišu oko 20 biliona dolara ukupne potrošnje na globalnom nivou i donose, ili imaju uticaja, na 80 odsto odluka o kupovini u svetu.
Kako potrošačka moć žena raste, one predstavljaju priliku za poboljšanje poslovanja kompanije, povećanje prodaje, smanjenje troškova i širenje tržišta. Kompanije moraju da razumeju potrebe žena i da pronaću način da najbolje odgovore njihovim potrošačkim potrebama.
Prema Dilojtovom globalnom izveštaju, 80 osto žena smatra da marketinške kampanje ne prepoznaju njihove potrebe, a 50 procenata deli isto mišljenje kada je reč o marketingu u zdravstvu i marketingu prehrambenih proizvoda.
S obzirom na moć koju žene imaju kao potrošači, ove nelagodnosti mogu da smanje konkurentnost, upozorila je partner u Sektoru za poslovni konsalting Nada Sućić.
Vlade i javni sektori, u procesu kreiranja politike ekonomskog razvoja, moraju da vode računa da njihova politika odražava uticaj žena kao donosioca odluka - birača, potrošača, kao i lidera u javnom i privatnom sektoru.
Zanemarivanje značaja žena može da utiče na konkurentnost privrede, fiskalno zdravlje, pa čak i društveno-političku stabilnost zemlje.
Danas sve veći broj obrazovanih žena, za razliku od muškaraca, na svoju inicijativu odlazi u potragu za poslom van granica svoje zemlje.
One zemlje koje ostanu bez obrazovanih žena zapravo imaju dvostruki gubitak - gube perspektivnog radnika, uzor i potencijalnog mentora.
U poređenju sa muškarcima, 45 odsto žena u Evropi steklo je diplomu doktora nauka 2006. godine, ali samo njih 18 odsto su na pozicijama viših rukovodilaca.
Prema ovom istraživanju, 45 procenata žena čini ukupnu radnu snagu u Evropi, više od polovine ima visoku stručnu spremu, ali svega 11 osto pripadnica lepšeg pola je na položaju direktora.
Promovisanje žena je imperativno u globalnoj ekonomiji koja sve više zavisi od ljudi, brenda i intelektualne svojine, pa kompanije treba da posmatraju programe unapređivanja žena kao investiciju, a ne kao trošak.